Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Het is een paar jaar geleden gebeurd en er was toen heel wat commotie over, om wat voor producten het exact ging, weet ik niet, maar ik neem aan dat het eerlijk gezegd niet zo heel veel verschil gaat maken.
Betonplaten is stof, dus als ge dat afbreekt of zelf nog maar vervoert krijgt ge de stofdeeltjes binnen.
Isolatie zullen eerder vezels zijn neem ik aan, en dat vind ook zijn weg in uw longen, ... dus zeker ook gevaarlijk spul.
Nu ik kan me ook best voorstellen dat zoiets niet moedwillig gebeurd, "we gaan da rap eens afbreken... kende da,... " ik heb zo ook eens nen aanbouw met de voorhamer te lijf gegaan, als het goed was, stak daar geen asbest in...
|
Asbestisolatie is veel gevaarlijker dan asbestcement. Bij asbestcement zijn de vezels gebonden aan het cement.
Als ik me niet vergis mogen asbestcementplaten in kleine hoeveelheid door een particulier worden afgebroken mits hij de nodige voorzorgsmaatregelen treft (platen intact verwijderen en vervoeren).
Maar daar ben ik niet 100 procent zeker van aangezien regelgeving in België met de seizoenen verandert.

.
Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).