Los bericht bekijken
Oud 6 februari 2003, 18:18   #4
DNB
Schepen

Standaard

De vraag of we vinden of er "meer jongeren aan politiek moeten doen" is dezelfde als "Vind je dat diefstal strenger gestraft moet worden?".

Iedereen zal "ja" antwoorden (behalve de criminelen zelf misschien), maar de vraag wordt verkeerd gesteld, verkeerd geïnterpreteerd, verkeerd beantwoord.

Immers, de eerste vraag die je je zou moeten stellen is: "Hoe zwaar worden dieven gestraft?"

Als je die informatie erbij geeft, zal het antwoord anders zijn naargelang de informatie:

De extremen zijn:
"Winkeldieven krijgen tegenwoordig een straf van de helft van hetgeen ze gestolen hebben. De gestolen goederen mogen ze houden. Bv. als je voor 1000 euro steelt, mag je het houden en betaal je 500 euro boete."
Het antwoord op de vraag die dan gesteld wordt is dan unaniem "ja".

"Winkeldieven krijgen tegenwoordig levenslang voor elke diefstal tot 1000 euro, en de doodstraf voor elke diefstal boven 1000 euro".
Het antwoord op de vraag die dan gesteld wordt is dan unaniem "nee".

Moraal van het verhaal: geef eens wat meer uitleg bij je premisse: hoeveel jongeren doen tegenwoordig aan politiek, op de verschillende niveaus en in de verschillende organen. Ikzelf heb er zo geen zicht op. Jullie misschien wel. Wie deze topic heeft gestart ZEKER wel, hoop ik...

So tx for sharing that information.

(Remember: Disinformation is not as bad as datinformation )
DNB is offline