Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Het is ook niet de bedoeling om Turkije onder controle te houden, die droom hebben de Russen al 100 jaar geleden opgegeven, wel om de Turken serieus te pesten zolang ze zich in de Russische "achtertuin" blijven bemoeien.
|
Daar kan ik inkomen. Aanhouder wint zeker?
Citaat:
Toch is er nog veel wrok bij de Koerden, en is er van echte democratie en rechten voor de Koerdische minderheid in het Zuid-Oosten van Turkije nog lang geen sprake. De Tsjetsjenen waren echt te benijden in vergelijking met de Koerden, ze hadden hun eigen deelstaat, burgerrechten etc. daar kunnen de Koerden enkel van dromen, officieel bestaan ze niet eens, en wie het tegendeel beweerd kan wel eens kennismaken met het Turkse gevangeniswezen.
|
Het voorbije jaar(sinds Tayip Erdogan) zijn er heel veel hervormingen doorgevoerd. De Koerden zijn nu erkend, kunnen in eigen taal onderwijzen, hebben een eigen televisiestation,... Heel waarschijnlijk staat de Turkse overheid over de schouder mee te kijken maar het is al een serieuze verbetering.
Citaat:
ze hebben een gemeenschappelijke taal met veel volkeren in Rusland en Centraal-Azië, waar de Turken duidelijk van afkomstig zijn (Klein-Azië was vroeger overwegend Grieks en orthodox). Doch veel verder dan de taal gaat deze band niet, de Turken hebben dezelfde verbondenheid met de Turkssprekende Yakuten als de finnen met de Finssprekende Samoyeden (beide Mongoolse volkeren in Siberië), interessante materie voor wetenschappers en etnologen maar voor de rest zjn de gelijkenissen karig.
|
Ik heb het dan ook over een gevoel. Laten we het inderdaad aan de deskundigen overlaten over het al dan niet...
Citaat:
Citaat:
Kameraad Honecker groet u, heer tomm !!
|
Gegrusst genosse!
Citaat:
Ik zal bij de volgende vergadering van het Warschaupact bij mijn collega´s aandringen op een preventieve aanval tegen Turkije.
|
Ik zal u moeten publiekelijk desavoueren op de volgende vergadering van het Centraal comité en het politbureau want Uw fantasistische ideeën brengen de vreedzame coëxistentie en de wereldvrede in gevaar, u bent een intellectualistische contrarevolutionaire gauchistische trotskist, een objectieve bondgenoot van het fascisme en het imperialisme en kunt zich met andere woorden voorbereiden op een enkeltje richting Siberië, na een eerlijk en onafhankelijk proces waaruit zal blijken dat u een saboteur en een spion in dienst van al-quaida bent. Uw ideeën zijn niet in overeenstemming met de belangen van de proletarische revolutie en volgens het principe van democratisch centralisme zal het Duitse volk en de SED tot dezelfde conclusie komen. Sovjettanks in de straten van Berlijn zullen het Duitse volk ter hulp snellen.
Citaat:
We hebben als communisten nog een rekening te vereffen met die Turken, denk maar aan Kameraad Stalin, Kameraad Chroesjtjov, weet je nog?
|
Alles op z'n tijd kameraad, alles op z'n tijd...
Citaat:
De Turken zijn altijd al de splijtzwam geweest in de relaties NAVO-Warschaupact, Jood(Israel) en de Moslim landen, en tussen de USSR en het westen.
|
De Turken zijn geknecht door het Amerikaanse imperialisme en wij zullen het Turkse proletariaat helpen bevrijden van Amerikaanse dwingelanderij, de inheemse Turkse bourgeoisie en de achterlijke godsdienst die opium voor het volk is. Maar voorlopig leven wij nog in vreedzame coëxistentie met het Turkse broedervolk.
Citaat:
Ik ben bereidt om ook de oorlog aan te gaan met de NAVO landen.
Ik laat het Nationale Volksarmee, zich klaarmaken voor fase ROOD.
|
U blijft gauchistisch revisionisme uitkramen. We geloven in vreedzame coëxistentie, het is de NAVO die oorlogszuchtig is, ons vreedzame volk wil vernietigen en onder dwingelanderij brengen en die ons zal genoodzaken de NAVO aan te vallen.
met revolutionaire groeten
generalissime tovarish josef vissarionovich, secretaris generaal van de KPSU, held van de grote patriottische oorlog.
|
Dit is briljant, mijne heren! Ik heb het niet over de inhoud.

Maar de verpakking is grandioos. Jullie zouden hier een prachtige sketch(waarom geen langspeelfilm!) van kunnen draaien. Dat is gegarandeerd gieren van begin tot eind.

De laatste alinea is echt positief bedoeld. Ik kan die stijlvorm wel appreciëren.