Discussie: Creationist science
Los bericht bekijken
Oud 14 februari 2010, 13:08   #319
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Zulke vloeken worden vergeven.

Lees Marcus 3:30 eens: Ze hadden immers gezegd: Hij heeft een onreinen geest.

Het komt erop neer; iedereen kan vergeven worden, zolang ze dat zelf willen.
Dat is niet wat er staat.
Citaat:
28Ik wil u dit zeggen: U kunt vergeving krijgen voor alle zonden die u hebt gedaan, zelfs voor elke vorm van belasteren.

29Maar wie de Heilige Geest belastert, zal nooit vergeving krijgen. Die zonde blijft eeuwig bestaan."

30Dit zei Hij omdat zij hadden gezegd dat de duivel en niet de Heilige Geest Hem die wonderen liet doen.
Zeggen dat Jezus door de duivel wonderen kon doen valt in dit geval al onder het belasteren van de heilige geest. Kritisch zijn word niet geaccepteerd. Bovendien staat er niet afgebakend hoe hard je de heilige geest moet belasteren, vloeken zou dus heel goed kunnen tellen.

Bovendien, als het oude testament niks meer betekend, waarom hebben we die boeken dan nog? Waarom is dat een onderdeel van de heilige onfeilbare bijbel? Het is een beetje alsof je een main kampf deel 2 schrijft waarin Hitler tussen de bloemen door danst en dan claimt dat de nazi's zo gek nog niet zijn. Waarom is juist de bijbel voor Christenen de waarheid? Een almachtige omnipresente god die eerst zijn best doet om zoveel mogelijk te doden en daarna opeens de vergeving zelve gaat uithangen? Het is goed hoor, ik heb het jullie vergeven dat ik jullie zo heb mishandeld. Wacht, wat? Ik snap het gewoon niet, ik kan niet inzien waarom die god zo moreel hoogstaand is. Zou ik naar zijn wil leven dan zou ik dat enkel en alleen doen omdat ik bang was dat hij me anders alsnog straft voor iets dat hij gedaan heeft, niet omdat ik hem als een voorbeeld zag, iemand die het waard is om navolging te krijgen. Maar als Christenen over hun geloof aan het opscheppen zijn beginnen ze altijd over liefde, over moraliteit, over hoe het geloof hen betere wezens maakt dan iemand die God niet volgt, en dat terwijl mijn normale menselijke instincten en karaktertrekken als ik de bijbel zo lees toch liefdevoller en moreler zijn dan god, en daarin is de kennis dat in iedere mens een geweldadige aanhanger van een corrupt regime schuilt al meegenomen. Voor een liefdevolle god faalt god behoorlijk, en daar veranderd een zo'n verhaaltje over de zoon van god die naar aarde gestuurd werd om vermoord te worden (vreedzaam hè?) te weinig aan.