Los bericht bekijken
Oud 14 februari 2010, 22:03   #168
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Voor jouw navelstarend xenofoob Vlaanderen pas ik. Iedere zelfbewuste natie kan omgaan met taalkundige minderheden binnen haar territorium. Deenstaligen in Duitsland, Zweedstaligen in Finland,...
Jaani, ik ben je beschuldigingen en insinuaties grondig zat. Ze slaan ook werkelijk nergens op.

Ik ben niet a priori tegen het feit dat Brussel deel zou uitmaken van een onafhankelijk Vlaanderen, ook al weet ik dat zoiets nooit ofte nimmer zal gebeuren. Trouwens, ook in een Vlaanderen zonder Brussel zullen er anderstalige minderheden in VL wonen, geen probleem mee.

Ik ben gewoon tegen het feit dat de Vlamingen op voorhand van alle daken schreeuwen dat ze 'Brussel niet willen lossen' en zodoende Belgie een levensverzekering verschaffen. De Franstaligen horen niet liever dat de Vlamingen Brussel niet willen lossen. Ze weten goed dat zolang zij de macht hebben over en in Brussel (en dat zal niet snel veranderen), Vlaanderen Belgie niet zal verlaten. Zodoende kunnen wij de onafhankelijkheid als stok achter de deur, als 'dreigingsmiddel' niet gebruiken om noodzakelijke hervormingen door te voeren. Enkel wanneer we wat afstand van Brussel zouden nemen (in de zin van 'kies zelf maar'), kan de onafhankelijkheid als wapen gebruikt worden. Geen dag eerder.

Maar zeg eens, jij beschuldigt mij van xenofobie en navelstaarderij omdat ik Brussel niet (persé) bij Vlaanderen wil. Volgens diezelfde "logica" ben jij toch een evengrote xenofoob omdat je van de Walen afwil, niet? Kan elke zelfbewuste natie niet omgaan met verschillende taalgroepen?

Laatst gewijzigd door Zeno! : 14 februari 2010 om 22:05.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden