Discussie: Guido Fonteyn
Los bericht bekijken
Oud 13 mei 2004, 10:06   #7
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Een Vlaamse journalist die interesse heeft voor Wallonië, die Wallonië heel goed kent en die, in tegenstelling met wat de Vlamingen van Wallonië denken, tenminste begrijpt dat Wallonië niet alleen synoniem van Dutroux is en die ook begrijpt dat niet alle Walen pedofielen zijn. Zijn visie van Wallonië schrijft hij in zijn nieuwe boek "Afscheid van Magritte".

Eerlijk gezegd, was ik totaal verbaasd toen ik Guido Fonteyn op TV zag. Een Vlaming die de anti-franstalige trend in Vlaanderen niet wil volgen, die de vlaamse stereotypes over Wallonië niet volgt en die in feit niets tegen de Franstaligen heeft. Iets nieuws in Vlaanderen. Proficiat, Mr. Fonteyn!
Maar jong toch, begrijp je het echt niet of doe je maar alsof?

Ik heb hier nog niemand de Walen an sich horen beschimpen.
Wat er de Vlamingen wel dwars zit is dat de Waalse politiekers (een handvol dan nog, maar die spijtig genoeg ALLES te zeggen hebben) ons bestelen, ons onderdrukken (zij nemen de beslissingen voor gans België) en vooral dat ze ons dwarsbomen in het verder uitbouwen van een gezonde staat.
Want het valt niet te ontkennen dat Vlamingen nu éénmaal harde werkers zijn en de Walen het leven liever iets makkelijker nemen. Voor mij niet gelaten, maar dat ze dan de tering naar de nering zetten, sorry.

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline   Met citaat antwoorden