Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
De NMBS moet in de komende jaren 600 miljoen euro besparen. Door jarenlang wanbeleid is de NMBS uitgegroeid tot een slecht werkend, log, verlieslatend, oer-Belgisch staatsbedrijf.
Tijd dus voor een nieuwe, frisse, goed werkende Vlaamse spoorwegmaatschappij. De Lijn heeft bewezen dat het werkt; het busvervoer in Vlaanderen werkt uitstekend en De Lijn maakt winst!
Waar wachten de spoorwegen nog op!?
|
Mischien kan Antwerpen die shulden er nog es bijnemen als er een stad is die de NMBS in de shulden stak is het Antwerpen. In Limburg zijn we al jaren aan het wachten op de spoorweg Maastricht - Hasselt, maar is nog niks van gekomen. Wij krijgen nooit geld, wat eigenlijk raar is met Stevaert, minister van Mobiliteit en De Wael, Vlaams-Minister President, twee Limburgers.
Wat wij nodig hebben is een goed aangesloten spoorwegennet in heel België ( En zeker geen privatisering !!!, geen Engelse toestanden !!! ), maar iedere provincie dient volgens vaste quota in eigen provincie te investeren in het spoorwegennet. Natuurlijk moeten er bepaalde quota zijn voor een gezamelijk kas voor investeringen die de economie van het ganse land ten goede komen. Wat niet wil zeggen dat als Antwerpen een vernieuwing van het station ten voordele van reizigers wil doorvoeren, dat uit die kas moet komen.
Het zou mij ten zeerste verbazen als de lijn zo'n een vrolijke winstgevende overheidsdienst is. Ze zouden beter get meer bussen aanleggen op piekuren. En zeker met het succes van de buzzypas van Steve. Een veewagen is nog comfortabeler. maar ja ge moogt nog blij zijn als de bus niet doorrijdt wegens te vol. Want dan kunt ge nog es een uur wachten.
De Lijn zou beter ook wat nachtbusssen inleggen. De overheid klaagt dat te veel mensen onder invloed rijden. Maar de jeugd heeft geen keus als men ziet hoeveel openbaar vervoer er snachts is. Niks !!!