Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper
We zitten allemaal min of meer vast in het systeem.
Een systeem dat voor velen onder ons behoorlijke welvaart heeft gebracht, maar ook voor velen geen welvaart heeft gebracht.
Dat is onder meer afhankelijk waar je bent geboren en in welke familie.
In Europa is het al bij al zo slecht nog niet.
Dat het systeem zeker zijn fouten heeft blijft een feit.
De hard werkende mens gaat in verband hiermee ook niet helemaal vrijuit.
Veel van de hard werkende mensen hebben mede het systeem zoals het nu bestaat helpen creëren.
Veel van de hard werkende mensen hadden een reuzenhonger naar materiële zaken en hielpen zo tot stand komen wat is tot stand gekomen.
Als we met z’n allen zouden beslissen om geen gsm’s te kopen zouden er geen bonzen schandalig rijk kunnen worden met de verkoop ervan.
Tevens kunnen we allemaal overschakelen naar een andere vorm van economie als we dat willen.
Ik doe wat voor jou, jij doet wat voor mij, ruilhandel met andere woorden.
Dat we ervoor kiezen om dit niet te doen zegt wel iets denk ik.
|
veel van de hardwerkende mensen hadden reuzehonger.
Veel van de hardwerkende mensen hebben nog steeds reuzehonger, doch het is, vanuit de controlerende factor in onze samenleving, nooit de bedoeling deze honger waarlijk te laven; zoals u zelf schrijft is de ware honger vervangen door een honger naar materiële zaken en worden mensen die zich laten uitbuiten uitgebeeld als ok voor de maatschappij en mensen die deze uitbuiting aanvechten als asociaal. Terwijl uiteraard net de vervanging van persoonlijke zelfontplooing door een honger naar materialisme het asociale binnen onze samenleving is.
Laatst gewijzigd door the_dude : 17 februari 2010 om 12:52.
|