Los bericht bekijken
Oud 18 februari 2010, 18:05   #252
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Je kan de vraag natuurlijk ook moeiteloos omdraaien, natuurlijk. Hoe meent u ooit uw vermeende drang naar splitsing te kunnen verwezenlijken als u daarbij bij voorbaat "de belgicisten" en dus de meerderheid der bevolking uitspuwt?

Als gematigd belgicist (de dichotomie tussen Vlaams-nationalisten en belgicisten is niets meer dan een constructie, veruit de meerderheid van de bevolking heeft bar weinig interesse voor beide uitersten) sta ik open voor discussie. Wie mij omwille van het ontbreken van een Vlaams-nationalistische reflex meent een collaborateur of anders fraais te moeten noemen, kan echter vrolijk mijn zak opblazen.
Goh, inderdaad, u kunt de vraag omdraaien. U kunt ze evenzeer in de diepvries stoppen, ze verbannen naar Australië, ze wegmoffelen onder een laag vermeende geschiedkunde, ze bij de pekelharing leggen, ze vertalen in het Bretoens en dan beweren dat ze niet te begrijpen is, ze verkopen aan de meest biedende, of gewoon doen alsof ze nooit bestaan heeft.

U kunt tevens hopen dat wij allen te dom zijn om te merken dat hoewel het in de vraag gaat om “de Vlamingen”, u het over “Vlaams-nationalisten” hebt, in een tersluikse poging om een totaal onterechte wending en betekenis aan de vraag te geven.

Maar waarom zou u dit alles doen, als u een zinnig antwoord op de vraag zou kunnen formuleren ?

PS. Erg eigenaardige stelling van u trouwens, als zou de dichotomie tussen Vlaams-nationalisten en belgicisten niets meer dan “een constructie” zijn. Als het slechts een “constructie” is (van wie ?), dan volstaat onder andere een kleine bloemlezing alhier van de totaal tegengestelde standpunten om vast te stellen dat het een bijzonder geslaagde constructie is. Mij lijkt dergelijke stelling eerder een bewijs dat zelfs de “gematigde” belgicisten er een gewoonte van maken om de aperte realiteit te ontkennen en/of ze onder een zelfgeweven mat van blinde eigenwijsheid te vegen.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden