Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leID=GC22MFMD0
'Desnoods moeten Europa en de VS maar het goede voorbeeld geven door eenzijdig te beginnen ontwapenen. Samenwerking met Rusland wordt verkozen maar mag geen voorwaarde zijn. Soms moeten we durven het voorbeeld te geven en hopen dat dit inspirerend werkt', staat er in de brief.
hebben onze politici een joint uit 1967 gerookt? hebben ze rond het kampvuur gezeten en liedjes gezongen?
Iran, pakistan en rusland zullen lachen.
we kunnen misschien ineens ook onze strategische doelen 's nachts mooi verlichten.
hengelen de politici naar een nobelprijs voor de vrede met hun misplaatst ghandi-nummertje? zou dat mooi staan op hun schouw, als kroon op hun carrière?
ik vrees andezijds wel dat oosterse atoommachten (vooral die van moslim-signatuur) allerminst onder de indruk zullen zijn van deze oefening in bijbels 'bemin uw vijand'-schap.
zo stelt dit plan van onze vrolijke vredesduifjes de toekomstige generaties bloot aan bedreigingen van anti-westerse naties over heel de wereld.
we weten intussen hoe bepaalde culturen op weerloze mensen, volkeren en schapen reageren.
|
europa ZELF een nucleaire wapenmacht, ben ik absoluut voor. Zoals je zegt, best deze harde stok achter de diplomatieke deur hebben.
Maar dat in wezen Amerikaanse nukes hier mogen oprotten, heb ik evenmin een probleem mee.