Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion
Op zich moet ik halal voeding ook niet hebben, geofferd aan iets waarin ik niet geloof op methodes waar ik tegen ben...Maar discriminatie vind ik raar, een man kan toch ook geen klacht indienen tegen vrouwenwinkels?
|
U zou zich beter bevragen wat "helal" precies betekent. Het is helemaal niet geofferd aan iets, dat zou het vlees zelf verboden maken voor de moslim.
Een moslim mag evengoed een christen (het dier dus welke hij/zij slacht) zijn vlees eten en ook kosjer vlees. Dit is allemaal toegestaan voor hem.
Het mag niet als offer gebruikt worden om een afgod te eren,
dit is verboden.
Het mag niet gestikt zijn, of gevallen.
Het moet op zachte wijze zijn behandeld en pijnloos zijn geslacht. Ik hoop dat u wel beseft dat bij het onderbreken van de bloeddoorstroming naar de hersenen, het dier ter plekke het bewustzijn verliest en de bewegingen welke u ziet, stuiptrekkingen zijn?
Varkensvlees, roofdiervlees (tijgers, krokodillen, beren, katten, ...) zijn verboden (dus niet enkel het varkensvlees)
Bij de joodse gemeenschap is dit zelfs een kunst, u moet zo een rituele slachting eens bijwonen in een slachthuis. Het dier voelt de aanraking van het mes (bijna een zwaard) niet. Daar zouden de meeste slachthuizen beter een voorbeeld aan nemen.