Volgens mij weten er maar weinig waarom het cordon sanitair ontstaan is. Naar mij weten is deze ontstaan omdat geen enkel ander politieke partij enig kontrakt wou en wil en zal aangaan met een partij die onverdraagzaamheid predikt. Dit wil niet zeggen dat men niet met het VB mag praten maar verder dan dit is verboden. In een democratie is praten niet verboden. Bij studies kwam men tot vaststelling dat de mensen die voor het VB stemden dit meestal deden ten bescherming van hun eigen goed. Er was bij weinigen sprake van xenofobie,rasicme en discriminatie. De kopstukken en de harddies daarentegen is een ander paar mouwen.
Het wa puur SCHRIK die de mensen deed overhalen tot deze daad. Uitspraken zoals deze van Vanderguht doen meer olie op het vuur gooien dan dat je het blust. Ik heb het reeds al gezegd op ander items in de diverse forums: de politici staan veel te ver van het volk,het zijn the untouchables. Hun taalgebruik,hun uitstraling ed leiden tot ergernis van het volk. Ze willen daden zien ipv geblaat.Personen als Stevaert,Vogels en andere kopstukken en medewerkers van de diverse partijen die het dichst bij het volk aan leunen zijn geloofwaardig. Al is Berje voor velen een bleiter,hij heeft veel impact. De macho's hebben afgedaan.Tevens wat één van jullie aanhaalde omtrent de cs: wat verboden is trekt meer aan is juist.In plaats wat velen doen van de politici:veel bla,bla en weinig boem boem is het de taak van hen om besluitvormen,van welke aard ook,sneller en efficiënter te laten uitvoeren. De mensen willen resultaten zien. Al zal er steeds commentaar zijn maar de schrik tot een tweede,derde,vierde en een definitieve zwarte zondag kan vermeden worden.Mijn leuze blijft steeds hetzelfde:verdraagzaamheid en men mag er eén aantoevoegen:geduld,vooral veel geduld en inzet
Dit is het antwoord op het cordon sanitair.