Federatie Europese staten - toekomst
Ik zit na te denken over hervorming van de Europese Unie. De EU is nog jong en bestaat pas elf jaar, met een gemeenschappelijke munt. Momenteel heeft de Europese Unie nog geen draagvlak onder de burgers van de nationale lidstaten en dit heeft vele oorzaken. De burger snapt niet hoe de Europese Politiek werkt en heeft het gevoel dat het niets anders is dan een dictatuur van links. Maar wat zou de burger willen voor de toekomst?
Stel nu dat de hele EU omgevormd wordt tot een federatie van europese staten, volgens het amerikaans model. Dan komt er een gekozen president en continentale partijen die de hele politiek van de lidstaten gaat beheren. Het europees burgerschap wordt dan een feit en elke burger krijgt een europees paspoort. Dan zal het draagvlak toenemen vanuit de massa en europese eenheid wordt dan een feit. Ook de Europese identiteit zal dan ontwikkeld moeten worden.
Moeilijkste punt is de europese taal. In principe zou men het engels kunnen kiezen, want dat is al een wereldtaal. Dit is het Indiase taalmodel en elke burger zou tenminste twee talen moeten leren, Engels en de eigen moedertaal.
Hoe denken jullie over een Federatie van Europese lidstaten. Is het haalbaar. Wie wil dit volgens amerikaans model.
Kom met argumenten.
Wie kan mij vertellen wat een Europeaan is? Is alleen de blanke een Europeaan of kan ik als Hindoestaan dit ook zijn? Wie zou mij als een Europeaan beschouwen? In principe heb ik een transnationale geloofsidentiteit, als Hindoe en behoor ik tot de Hindoe volkeren op deze planeet. Dus ben ik Hindoelander en een soort Hindoeistische Europeaan. Wie heeft kritiek hierop?
dewanand
|