Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M
Hier geef ik je dan weer wel gelijk, hoewel ik nog steeds van oordeel ben dat stierengevechten niet in dat rijtje thuishoort. Het is grappig (of triest, ik vermoed dat dat afhangt van je ingesteldheid) te zien hoe de grootste critici van de islam, veelal lid van een partij die zich aan het andere uiterste van het politieke spectrum dan Groen! bevindt, plots grote voorvechters worden van het ecologische gedachtengoed. We zien trouwens hetzelfde met gelijke rechten voor holebi's (het VB is bijv. tegen het homohuwelijk) en gelijke rechten voor vrouwen (het VB had/heeft (?) een programmapunt waarin thuisblijvende moeders een premie krijgen).
|
Ik mag aannemen dat het u bekend is dat d'n Adolf en zijn partij de eersten waren die wetten tegen o.a. vivisectie uitvaardigden (dat dit soort smeerlapperij later wel door Mengele e.a. op mensen uitgevoerd werd, laten we in deze discussie buiten beschouwing), wetten die het dierenwelzijn tijdens de jacht dienden te verbeteren en diverse andere wetten ter bescherming van dieren en natuur. En dat d'n Adolf & trawanten veelal vegetariër/veganist waren. Dus dierenbescherming et al, is niet per definitie een linkse aangelegenheid, en hoort dat ook niet te zijn. Dat is iets wat alle partijen van links tot rechts op hun program zouden moeten hebben.