Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M
Lief dat je bezorgd om me bent, maar er moet meer gebeuren voor ik me druk maak.
Als je iemands uitspraak als 'uitsmijter' meent te moeten presenteren, dan mag ik er toch van uit gaan dat je dat een domme uitspraak vindt? Mijn observatie over de dichotomie tussen belgicisten en flaminganten had trouwens niet zozeer betrekking op jouw vragen, dan wel over de algemene teneur op dit forum. Toen ik het de eerste keer postte, had ik overigens ook de post van robert t geciteerd.
Ik spreek voor mezelf, niet voor drie en een halve fanatieke belgicisten. Eerder in deze draad en in een andere heb ik zeer duidelijk mijn afkeer geformuleerd tegen eenieder die van een treinramp een communautaire affaire probeerde te maken. Verder wind ik mij niet zo vlug op.
Als ik je daarmee beledigd heb, dan bied ik daarvoor mijn welgemeende excuses aan. Het kwam zo over omdat je stelde dat jij, zelfs als buitenlandse iets kon waartoe belgicisten niet in staat waren. Wellicht heb ik daar te veel in gelezen.
Daar heb ik allerminst een probleem mee.
Andermaal, bedankt om je bekommernis over mijn gezondheidstoestand (die overigens uitstekend is), maar voorlopig bepaal ik zelf nog wat ik waar post.
|
Mijn waardering voor het feit dat u zich excuseert.
Bij herlezen van mijn zin "
Ik heb dat altijd eigenaardig gevonden, want ik ben er zeker van dat ikzelf, zelfs als buitenlandse, enkele nuttige argumenten zou kunnen voorbrengen die in het voordeel van het voortbestaan van een staatkundig geheel “België” pleiten, zij het onder een democratischer en rationeler bestel dan het huidige… " komt het mij voor dat dit inderdaad
kan begrepen worden als een soortement "
ik kan dat beter dan een ander, in casu beter dan de belgicisten".
Dat was geenszins mijn bedoeling. Deze was veeleer mijn verbazing uit te drukken (cfr. "
ik heb dat altijd eigenaardig gevonden...") om de vaststelling dat belgicisten er niet blijken in te slagen nuttige argumenten aan te voeren ter staving hunner visie, wijl er naar mijn oordeel nochtans kunnen zijn. Dat zelfs iemand als ik deze zou kunnen voorbrengen onderstreept de omvang van mijn verbazing, eerder dan te bedoelen dat ik zou kunnen wat een ander niet kan.
Ik verheug mij oprecht over uw goede gezondheid : houden zo !