Los bericht bekijken
Oud 25 februari 2010, 15:11   #19
MartinVeltjen
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Remofski Bekijk bericht
U noemt het recreatief gebruik, ik noem het hedonisme. Mijn punt blijft hetzelfde. Wat zijn precies de merites van recreatief verbruik volgens u?
Bent u ook van mening dat men alleen maar sex mag hebben om kinderen op de wereld te zetten en niet omdat het gewoon lekker is?

Citaat:
Ik moet toegeven dat ik een lichte glimlach moest onderdrukken toen ik 'repressief systeem' las. U woont toch wel degelijk in België? België zou niet eens repressief kunnen zijn al zou ze het willen. Noch ik, noch iemand van mijn cannabisrokende vrienden - en die zijn niet gering - zijn daar ooit voor op de vingers getikt. Zolang je geen heelder plantages hebt, zit je vrij safe. Misschien is de prijs voor u eerder een probleem?
Bovendien sleurt u er drie discussies tegelijk bij die alle niets met de kern van het probleem te maken hebben. Cannabis verbieden leidt niet tot overvolle gevangenissen, noch tot meer illegale economie, noch tot het schaden van fysieke of morele integriteiten. Tenzij u uiterst lichtgeraakt bent natuurlijk.
Eerst klaagt u dat ze de stoners niet in de bak gooien en dan zegt u dat dit niet toepassen van dit repressief beleid er voor zorgt dat we maar een paar honderd gevangenen naar Nederland moeten verschepen ipv een paar duizend?
De economie uit het zwarte circuit halen leidt tot minder illegale economie?
Het verbod leidt wel degelijk tot schade aan fysieke en morele integriteiten.

Citaat:
Als u het debat in Nederland een beetje gevolgd heeft, dan zou u weten dat men daar serieus op hun woorden is teruggekomen. Zelfs progressieve politici die legalisering altijd vurig verdedigd hebben. Het is er ferm de spuigaten aan het uitlopen en men wil terug de 'repressiekaart' trekken. Zonder reden neem ik aan.
Een stiekeme joint op je 13e zou ik bovendien geen startleeftijd willen noemen.
In Nederland wordt het debat gevoerd. Ook het CDA en de Christenunie zullen zich moeten afvragen of ze de startleeftijd in Nederland liever terug op het niveau van de omliggende landen willen krijgen, nl. lager, met een repressief beleid. Voordeel is dat je dan minder opvalt in Europa en dat is toch het belangrijkste niet? Dat is best wel een aantal jonge probleemgebruikers meer waard?

Citaat:
Wederom met als enige reden hun eigen gebruiksgemak te verhogen. Scheelt weer een paar tripjes naar Nederland zeker?
Zelf je cannabis kweken is absoluut niet makkelijker dan een tripje naar Nederland maken. Geloof me vrij.

Citaat:
Heroïne is daar naar het schijnt ook een probaat middel voor.
Bron?

Citaat:
Men kan de schade alleen maar zoveel mogelijk beperken door de drempel zo hoog mogelijk te leggen. Voorts kan iedereen doen wat hij wil. Het zal alleen ietsje moeilijker worden voor al die arme wietgebruikertjes.
Waarom is deze logica wel toepasbaar op cannabis, maar niet op alcohol, sigaretten, vlees eten (40% meer kans op darmkanker), valschermspringen, ...
MartinVeltjen is offline   Met citaat antwoorden