Los bericht bekijken
Oud 26 februari 2010, 14:41   #4
jbl
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DONG ZHUO Bekijk bericht
Vooruit kameraden..... uit het leven gegrepen !

BEDANKT VAKBONDEN !!!

Hierbij moet ik de vakbonden van ons landje bedanken voor hun INZET en bekwaamheid....

j�*�*�*�*�*�*�*�*�*ren geleden reeds hebben ze mijn ogen doen opengaan !

20 jaar geleden werkte ik als kleine ondernemer met 16 personeelsleden die naar belgische vakbondsnormen volgens de geldende regeltjes en verworven geplogendheden tewerkgesteld waren.... kortom... als er nen heiligen een scheet liet hadden ze nen dag congé-payé, en daar de zaak goed draaide kwam ik net rond om de lonen en lasten en huur te betalen...... édoch... voor mij zelf bleef er amper iets over.... al zeker gééne congé !

na een aanvaring met de vakbonden die het opnamen op de arbeidsrechtbank in een kwestie van bewezen onwettige afwezigheid van een personeelslid wegens zwartwerk elders terwijl in ziektedagen heb ik de wijze beslissing genomen ermee te kappen !

personeel aan de deur gezet en uitbetaald (duur helaas) en zélf alléén iets anders begonnen ZONDER personeel..... en ja grootverdiener ben ik niet... maar ondertussen woon ik wél in mijn eigen huis en hoef ik géén huur en géén personeelskosten te betalen..... en géén advocaten meer te betalen om te strijden tegen de vakbond !

Dat de vakbonden er nodig waren ten tijde van priester Daens OK, maar we leven ondertussen wél in een ander tijdperk mét andere noden én andere grenzen !

DANK U VAKBONDEN om mijn schelen van mijn ogen te doen vallen.... anders was ik mss nog aan 't ploeteren voor kruimeltjes..... en de pree en de congé van anderen !
Beste,

Inderdaad U heeft gelijk, hier in dit land werkgever zijn is geen makkie ik kan U volledig volgen. Maar U trekt uw plan en daar kan men niet tegen hé
jbl is offline   Met citaat antwoorden