Discussie: Mam ik word moslima
Los bericht bekijken
Oud 26 februari 2010, 15:57   #5
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
"Mam ik word moslima
Dan is er maar 1 reaktie mogelijk namelijk "vaarwel, doe de deur dicht in 't buitengaan"
Ik zou mijn dochter eerst nog wel een paar weken, of maanden desnoods, de gelegenheid geven om zich te bedenken, maar blijft ze desondanks toch bij haar zelfgekozen onderwerping en toetreding tot de achterlijkheid, dan verstoot ik haar zonder meer. Met pijn in het hart, dat dan weer wel, maar aan mijn principes wens in niet te tornen.

Uit dat artikel is het laatste stuk ook meteen het ergste:
Citaat:
Al snel bleek Linda zwanger. Omdat er in Nederland een betere toekomst mogelijk was dan op Lanzarote, besloten ze bij ons in te trekken. Daar was ik erg blij mee, zo wist ik tenminste zeker dat ik mijn kleinkind nog zou zien. Tijdens hun eerste weekend in Nederland voerden Linda en ik heftige discussies. Ik kreeg het gevoel dat ze haar geloof aan mij wilde opdringen. Ze vertelde constant verhalen over de islam. Ook wilde ze niet dat er nog verjaardagen, sinterklaas en kerst werden gevierd. Onze cultuur werd in één klap van tafel geveegd. We hebben dat weekend veel gehuild, maar kwamen niet dichter tot elkaar. Brahim heeft uiteindelijk bemiddeld. We hebben compromissen gesloten.
Het fanatisme van bekeerlingen is inmiddels al legendarisch geworden. Of het nu ex-rokers zijn of nieuwe islamieten.
Die moeder maakt in mijn ogen een hele grote fout om compromissen te gaan sluiten. Met religieuze achterlijkheid sluit je geen compromissen, want binnen de kortste keren ben je wederom genoodzaakt om nog maar weer een nieuwe ronde compromissen te sluiten, omdat het nooit goed genoeg is totdat alles volgens de religieuze achterlijkheid verloopt. Het resultaat is dat u de verliezer bent, en de religieuze achterlijkheid per definitie de winnaar.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden