Meneer Vanhecke,
Ik ben nog niet zo lang actief op dit forum, en zit met 2 vragen rond het Blok die angstvallig worden ontweken door (over het algemeen) de voorstanders van uw partij. Ik heb ze al vele malen gesteld, tot grote ergenis van een aantal forumbezoekers, maar nog steeds verkiezen ze niet te antwoorden en ik blijf uiteindelijk zonder antwoord zitten.
De vragen worden bestempeld en afgewimpeld als "links", "rood", "onnozel", "dom" en wat nog meer, terwijl ik simpelweg tracht te begrijpen en reacties als dusdanig helpen niemand verder. Ik denk dat u dat ook wel inziet. Vandaar dat ik ze een laatste maal wil her-stellen, dit keer aan iemand van het Blok zelf, in de hoop dat ik eindelijk deze zaken voor mezelf kan afronden.
De vragen zijn:
1. Laten we eens VERONDERSTELLEN dat alles wat het Blok of zijn aanhangers zeggen waar is, in de zin dat heel het proces is gekleurd, politiek getint, omgekocht, bladibla, alles, de hele mikmak die zij bovenhalen is waar. Veronderstel.
Toon mij dan eens, op gelijk welke manier, hoe ik de aangehaalde quotes in het arrest moet lezen om ze NIET racistisch op te vatten? Dezelfde quotes die het Blok zelf niet eens meer durft herhalen, zelfs in hun comite voor vrije meningsuiting doen ze dat niet meer. Terwijl ik dacht dat dat nu net de plaats was om dat WEL te doen.
Dat is het enige wat ik zou willen vragen mbt het arrest.
-----
2. Mag ik even een vraag stellen aan de Vlaams Nationalisten hier? Stel jullie eens voor: het VB wint alle verkiezingen met een verpletterende meerderheid en we zitten in ons bolwerkje in het midden van Europa, lekker extreem rechts te wezen. Fijn fijn fijn. Geen Wallonie meer, geen illegalen, en iedereen die het zowiezo al goed had heeft het nu nog beter.
Op een gegeven moment blijkt dat Limburg een beetje achterop huppelt. Oeps.
Wat gaan jullie doen dan?
Limburg afsplitsen? Gezien hetgeen er is gebeurd met Wallonie (we zitten nog steeds in het universum waar het Blok de scepter zwaait) lijkt me dat de enige mogelijkheid binnen de werkwijze van de Blok-politiek. Moet wel, daar is heel het systeem op gebaseerd: al wat niet werkt, dehors! Dus Limburg weg dan? Afsplitsen?
Dan een paar jaar later blijkt Oost-Vlaanderen een beetje een bottleneck te zijn. Wat te doen? Afsplitsen dan maar?
Even serieus. Iedere provincie in Belgie is -niet anders dan hoe het nu reeds is- een (tot op zekere hoogte) apart bestuurd geheel. Voor zover ik weet zal het Blok daar niks aan veranderen. Lijkt me sterk ook. Wat gebeurt er met zo'n geheel als dat onder het 'gemiddelde' presteert? Zou ik even een antwoord op willen.
|