Los bericht bekijken
Oud 2 maart 2010, 22:53   #11
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Met poll?

Citaat:
Kunt u mij in de toekomst even verwittigen als u naar aanleiding van een uitspraak van mij een topic opent? Ik zou niet graag iets missen waar ik persoonlijk word bijgesleurd...
Ik zie niet in waarom dat verplicht zou zijn?

Citaat:
Ik acht mezelf inderdaad bekwaam om te stemmen
En ben je dat ook? Ik bedoel, naar je eigen normen? Want daar is het ook op gebaseerd?

Citaat:
en ik maak me geen zorgen over mijn slaagkansen bij een eventuele test.
Omdat je ervan uitgaat dat JIJ die test opstelt of dat je zo redeneert dat de mensen die de test opstellen redeneren als jij. Boy, ga jij even opkijken moest een autoritaire kliek racisten beslist dat mensen uit minderheidsgroepen niet bekwaam zijn (ik heb ergens gelezen dat jij uit een minderheidsgroep komt). Fictie? Vlaams Belang zie ik ertoe in staat.

Citaat:
Merk op dat het capacitair stemrecht nog steeds bestaat. Dat we op 18 jaar mogen/moeten gaan stemmen impliceert immers dat we verondersteld worden op deze leeftijd bij toverslag over de juiste dosis maturiteit, intelligentie en kritische zin te beschikken. Een blik op dit forum volstaat om dat te ontkrachten.
Ik geef toe dat het niet ideaal is, maar "onbekwamen" laten meestemmen lijkt me een kleine prijs om uitbuiting en discriminatie te voorkomen. En uiteindelijk is paternalisme normaal als het over kinderen gaat, het zit in dat woord ingebakken