Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama
Voor de volledigheid : ook gemeenten worden voor een stukje afzonderlijk bestuurd. Wat u daar aanhaalt over die provincies is appelen met peren vergelijken.
|
Appelen en peren zijn nochtans zeer gelijkaardig. U bedoelt waarschijnlijk appelen met citroenen. Trouwens u ontkracht meteen uw eigen bewering door de mijne toe te lichten met het volgende:
Citaat:
Waar het Vlaams Blok het heeft over verschillen op de macroschaal, probeert u de discussie om te buigen naar verschillen op de microschaal. U probeert m.a.w. de échte solidariteit (zoals die tussen provincies met recht en reden kan bestaan) te vergelijken met de uitzuigerij die het gedrocht belgië zo typeert. Foute vergelijking dus...
|
Ten eerste: u ziet terecht dat ik een standpunt van macroschaal (voor zover je over "macro" kan spreken binnen de context van een onafhankelijk Vlaanderen) doortrek naar de "microschaal". En waarom niet? Het gaat hem hier niet om een geisoleerd standpunt, maar om een MANIER VAN DENKEN. Een die doorsijpelt in hun hele programma. Vandaar, mijn vraag. Ten tweede lijkt me die "uitzuigerij" een probleem dat landelijk moet worden opgelost, want hoe hou je dit soort van denken vol eens de afsplitsing van Vlaanderen een feit zou zijn? Vandaar, nogmaals, mijn vraag.
Citaat:
Je kan net zo goed een griepje proberen te vergelijken met een kanker. Nogal onzinnig dus...
|
Inderdaad is een griepje geen microversie van een kanker. Foute, nogal onzinnige vergelijking inderdaad, "slimste forumgebruiker"...