Los bericht bekijken
Oud 9 maart 2010, 12:57   #21
DonQuiSjot
Provinciaal Statenlid

DonQuiSjot's schermafbeelding

Standaard

De electrische wagen moet en zal geboycot worden. No matter what !
http://www.hln.be/hln/nl/927/Kanaal-...s-redden.dhtml

Een bejaarde die sukkelt met zijn wagen.... Hoe makkelijk.
Men vertelt er wel nooit bij dat Toyota in de VS andere onderdelen van VS constructeurs moet gebruiken. Dit is nu al een hele tijd bezig.

Vorig jaar heeft Test Aankoop de wagen nog uitgeroepen tot nr1 betrouwbaarste wagen.
Dus ik vind deze indianeverhalen bizar.

Kijk, ik rij met zo een Prius. En het is een droomwagen.
Ik zou met pijn in het hart naar een diesel (=traktor) terugkeren.
8 jaar garantie op de batterijen. 5 jr op de wagen.
Fantastisch relaxed gevoel om mee te rijden, maar kan ook snel als je sportiever rijdt. Traploos automaat, zeer goeie aircoinstallatie, goed audiosysteem, grote koffer,...
Wat wil een mens nog meer.

Qua verbruik zit het niet slecht, met mijn rijstijl haal ik in de zomer 5,5l. (ik heb geen geduld) Maar er zijn enthousiastelingen in de VS die er 2l uithalen !
Maar toegegeven, het kan beter. Toyota heeft op de laatste moment zelfs beslist de betere batterijen niet in het nieuwe model te steken, maar wel een grotere motor. Waarom? (waardoor hij nu maar 3,8 op papier zou verbruiken)

Trouwens, GM heeft eerder een zeer goeie electrische wagen geproduceerd. De EV1.
Tot die te succesvol werd, dan heeft men deze teruggeroepen.
http://cidanews.com/electric-car-homicide/
Zie ook de enthousiastelingen Tom Hanks en Danny DeVito die het opnemen voor deze wagen op YouTube. Who killed the electric car.

Natuurlijk zijn er weeral rationele verklaringen ook die staven waarom de EV1 uit productie werd genomen.

Ik weet 1 ding zeker: als morgen de wagens half zoveel verbruiken zal de benzine dubbel zoveel kosten.

= Wantrouwen van het gezag is de eerste burgerlijke plicht = Psssssttt, pasop, achter je !!! =

www.swingstar.eu
DonQuiSjot is offline   Met citaat antwoorden