Los bericht bekijken
Oud 11 maart 2010, 13:34   #83
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Defoort over zichzelf : actief bij de Warandegroep en met veel sympathie voor de N-VA ...

dan vraag ik mij gewoon af hoe ge dat combineert ...
Was je eigenlijk aanwezig op de vvb conventie? Een prachtige conventie eigenlijk. En eerlijk? Defoort kan een redevoering neerzetten...

Achteraf bekeken. Ik heb Defoort voor het eerst weten spreken op de 'volk word staat!' evaluatiedag van het Vlaams Belang. Zelf was ik onder de indruk... als lid van de vvb heb ik hem nadien nog enkele keren gehoord. We hebben hem zelfs eens te gast gehad in Opoeteren.

Op de conventie viel het mij nog niet direct op... maar een week nadien werd het mij duidelijk. Niet toen ik Defoort hoorde... maar toen ik Dewever hoorde.

"On n' est demandeur de rien" klonk het plots van alle kanten... heel voorzichtig had Defoort het Vlaams Bewegen richten n-va participationisme geleid. Eigenlijk had hij niet meer of niet minder dan de bakens uitgezet van Dewever. Door bij herhaling te laten weerklinken dat de rol van het vb uitgespeeld was deed hij dit alleen maar meer gestalte krijgen. Idem doet hij hier nu: De n-va in de kaarten spelen. Hij weet immers dat deze partij in 'the winning mood' is en dat enkel het vlaams belang een smet kan zijn op het parcitipationistisch blazoen. Want wat wij allemaal weten is dat er ten gronde absoluut geen progressie gemaakt is in het Vlaamse vrijheidsstreven, in tegendeel hebben we dankzij het gekonkel van de n-va een belangrijke kans verkeken.

Laatst gewijzigd door dominatrix : 11 maart 2010 om 13:35.
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden