Los bericht bekijken
Oud 13 maart 2010, 20:14   #243
JurgenD
Staatssecretaris

JurgenD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Ik ben op dit moment werkloos (al volg ik via de VDAB een opleiding). Ik krijg per maand €400, en ik wil geen cent meer. Akkoord, het is weinig, maar ik voel mij al schuldig genoeg door te leven op kosten van anderen. Ik wil niet dat dat schuldgevoel nog zal stijgen door nog meer op andere mensen te leven. Waar gaat die tresebees dat geld eignelijk halen? De pot is op, en we hebben geen reserves meer...
De rijken leven ook op kosten van anderen, en de regering is niet veel beter.
Dus uw schaamte is totaal misplaatst.

De pot is helemaal niet op, hij is gewoon in de zakken terecht gekomen van de banken en de multinationals.

Wordt eens wakker.
Je zou eerder schaamte voor Uw naïviteit, navelstaarderij
en dat je blijkbaar goed geprogrammeerd zijt door de VDAB.

Het is een kunst van de RVA en de VDAB om de mensen een schuldgevoel op te zadelen, alleen maar omdat ze zelf krachtloos zijn om het probleem op te lossen. Dus jassen ze maar wat op de werklozen.

Ze zeggen tegen de werkende bevolking dat de werklozen niks waard zijn. En ze geven dan een uitkering aan die mensen dat ze niet eens geld over hebben om te solliciteren. Ze stigmatiseren de mensen en gebruiken ze dan nog als slaven door ze in zo'n gemeenschapsjob te steken als paria's. En na een paar maanden nemen ze volledig je waardegevoel weg. En schuiven ze je desnoods in de fabriek. Als er nog werk is in de fabriek.

Ik heb genoeg studenten en afgestudeerde studenten op mijn dienst over de vloer die van geen hout, pijlen mee kunnen maken. Sommigen rommelen wat voort als opdiener, barman of barvrouw. Ze lopen allemaal rond met chique kleren en een mooie gsm. maar het is ook ALLES wat ze hebben. Want ze schamen zich vanbinnen omdat ze niet rondkomen, maar laten dat zeker niet blijken naar buiten toe.

Dus dergelijke houding die jij aanneemt, maar met een schoon kadoopapierke erover.

Verkoop de mensen stront, maar draai het wel in een kadoopapierke.

Ik denk dat jij nog bij je ouders woont. Want die uitkering is voor een samenwonende. Dan leef jij OP HUN KAP. Uit je zienswijze kan ik aannemen dat je niet eens een huis kunt huren, want met 400 euro kun je niks. Een huis kost minstens al 400 euro om te huren, te onderhouden, whatever.
Jij staat niet eens op je eigen voeten in het echte leven, waar je zelfs je huis moet onderhouden. En dan wat naar de mond spreken van de VDAB en de RVA ? Tarara. Je hebt het goed zitten.

Het is de regering die zich moet schamen voor zijn besluiteloosheid en het sponseren van de rijken ten koste van de HELE bevolking.

Dus je moet niet in een schuldpositie kruipen en het huidig systeem nog versterken met je gedachten.

Laatst gewijzigd door JurgenD : 13 maart 2010 om 20:24.
JurgenD is offline   Met citaat antwoorden