Discussie: Doorlichting IPCC
Los bericht bekijken
Oud 14 maart 2010, 20:08   #14
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kijk, mijn eigen persoonlijke overtuiging is dat de IPCC inderdaad een zekere bias heeft, in de zin dat "ergere klimaatsverandering" op een iets grotere ontvankelijkheid kan rekenen dan "er is geen probleem".
Ik heb er mij ook aan geergerd. Dat wil echter niet zeggen dat het gros van de wetenschap waar men zich op steunt, zelf larie zou zijn, en ik vind eerlijk gezegd de rapporten van WG1 (de enigen die mij eigenlijk interesseren) van vrij goeie kwaliteit.

Je kan die bias eigenlijk een beetje begrijpen. Het is zoals de bias van de inspecteur van politie die "overal verdachten" ziet, en die zich nogal permitteert van dingen te verdenken: het is een beetje zijn job, he! Hij zal niet afkomen met "maar nee, die gast zal zijn vrouw niet vermoord hebben, dat doen de meeste mannen toch niet!" en ook al zijt ge de brave man van een vermoorde vrouw, wel, tot uw grote ontsteltenis gaat ge waarschijnlijk op een zeker ogenblik verdacht worden.

Maar ik denk dat qua communicatie, men inderdaad een fout gemaakt heeft door zich alarmistisch op te stellen. Alleen, dat komt niet van de wetenschap.
zo kan dus alles!
Khwajagan is offline   Met citaat antwoorden