Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
Als ik zie welke vuiligheid nu stilaan allemaal komt bovendrijven, gaan we moeten conluderen dat er niet veel "andere" zijn. Ook niet vergeten dat vroeger (tot 50 jaar geleden), de kinderen niet durfden vertellen wat er met hen gebeurde, omdat hun ouders een dermate hoog vertrouwen hadden in pastoors dat zij toch niet geloofd gingen worden. Het was toen "meneer pastoor". Ondertussen weten we wel beter.
|
D'r wordt hier weer erg veralgemeend.
Wat gebeurde er met ons dat we niet durfden te vertellen? Ik ging als kind naar katholieke scholen, iedere zondag en de meeste weekdagen ging ik naar de mis, ben zelfs nog in de Eucharistische Kruistocht geweest, nooit iets tegengekomen.
Natuurlijk zijn er onregelmatigheden en zelfs misdaden gebeurd. Waar overigens niet? Maar de laatste maanden heb ik het gevoel dat er een ware heksenjacht ontstaan is. Haast dagelijks herinnert er zich iemand plots dat hij als kind verkracht werd. De Nederlandse Kerk ontvangt plots 600 meldingen over misbruik, in Zwitserland zijn het er "maar" 60, ik vind niet direkt terug hoeveel het er waren in Duitsland.
Het begint hier erg te lijken op een nieuwe versie van "The Witches of Salem".