Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Jij denkt zo (ea blokkers ook) Ik niet!
|
U denkt vast iets als "welk een fijne verrijking toch weer". Dat dacht ik namelijk ook toen ik 's nachts een Marokkaan in mijn woonkamer tegenkwam met mijn DVD-speler onder zijn arm. Ik dacht toen meteen: "toch wel fijn dat ik tegenwoordig hier om de hoek echte couscous kan eten en daarvoor niet meer naar Marokko hoef. Wat een verrijking! En dat die arme man mijn DVD-speler onder mijn neus vandaan probeert te stelen, is eigenlijk mijn eigen schuld omdat ik niets van zijn verrijkende cultuur begrepen heb."
Mijn vriendin denkt ook altijd meteen "wat een fijne open en gezellige mensen toch", als haar op straat 'hoer' toegeroepen wordt door een groepje sissende Marokkanen. Ze zei gisteren nog tegen me dat ze het wel fijn vond dat die racistische Nederlanders eindelijk systematisch weggepest worden en dat daarvoor in de plaats meer van die vriendelijke, gezellige mensen komen die het beste met je voorhebben. En dat de straat in één grote vuilnisbelt veranderd is, neemt ze maar voor lief, want zij is gelukkig geen raciste en ten zeerste verblijd met de zegeningen die de Marokkaanse medemens dagelijks, soms letterlijk, over haar uitstort.