Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen
U speelt op de man en u moet mijn politieke voorkeur loszien van de Groot-Nederlandse gedachte.
Mijn voorkeur gaat uit naar de PVV, nadat ik jarenlang trouw VVD heb gestemd. Politieke en maatschappelijke ontwikkelingen hebben mij van mening doen veranderen. En wat dan nog? Dat is mijn democratisch recht.
De suggestie dat ik een racist ben vanwege mijn politieke voorkeur, werp ik verre van mij. Voor iemand die met een volbloed-Indonesische is getrouwd, getuigt deze onzinnige verdachtmaking zowel van naïveteit als van een enorme gotpse. Vindt u zelf ook niet?
Voor zowel mijn vrouw als voor mij is de maat meer dan vol als het gaat om deze politieke en maatschappelijke ontwikkelingen in Nederland, die een richting uitgaan, die wij helemaal niet willen. Wij ergeren ons namelijk in toenemende mate over:
- een verder verval van ons geestelijke en morele klimaat;
- een verdere groei en verharding van de criminaliteit;
- de toenemende onveiligheid voor de burgers op straat en in huis;
- de verloedering in de grote steden, die o.a. de leefbaarheid van hele wijken aantast;
- de steeds verdere ondermijning van recht en wet door bepaalde groepen in onze samenleving, maar vooral
- de steeds verdergaande dwang tot 'politieke correctheid', die de vrijheid van meningsuiting aan banden dreigt te leggen.
|
U maakt een fout. Een verkeerde inschatting. Maar goed, zolang er mensen zijn zoals u, die op de PVV stemmen, maak ik me niet al te veel zorgen. U kunt tenminste nog relativeren. Maar u begeeft zich op glad ijs. Misschien zelfs: Anda memainkan permainan yang berbahaya.