Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Tot 200 per uur op een lege autostrade is inderdaad te doen , maar 300 per uur is nog eens de helft rapper, nu is dat inderdaad een wreed machine zo nen R8 maar op die snelheden is uw materiaal slechts de helft van het verhaal, je moet zelf heel goed weten waar ge mee bezig zijt en super geconcentreerd zijn anders loopt het gewoon verkeerd af.
Heb zo eens ne lambo zien remmen op de autostrade man, ... van om en bij de 200 naar 100, ... (omdat er ne middenvaktoerist hem plots uiterst links zette) en ik ben er vrij zeker van dat dat voor die lambo driver, meer als nen adrenalinestoot moet geweest zijn... als ge zo een vliegtuig ziet stoppen op een vliegdekschep, wel daar had het iets van weg...
|
Awel toen ik voor de eerste keren meereed was 100 kmh al zeer snel, en 150 kmh nog eens de helft rapper... 
Maar toen reed men op diagonaalbanden en trommelremmen enz...
Alles hangt van de situatie en omstandigheden af, natuurlijk is een circuit véél veiliger, maar op de meeste circuits haalt men de topsnelheden niet...
Kijk ik heb een zestal jaar
tot 260 kmh gereden (1983-1989) was best te doen in goede zeer rustige omstandigheden op de
Autobahn, zeer zelden werd ik nog vlot voorbijgereden...
Nu doe ik het veel kalmer aan -is algemeen ook veel drukker- en rij ik zelden boven 210 kmh, meestal rond 160 kmh als het gaat, auto heeft een top van 240 kmh.
Er zijn nog veel andere dingen die belangrijker zijn als snelheid op een goede autosnelweg, vooral afstand en voorrang.