Los bericht bekijken
Oud 18 maart 2010, 11:43   #11
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Dat alles valt in het niet bij het slachtofferschap en de gevoelens van rancune van veel Vlamingen tegenover Nederland. Die houding is een veel groter probleem voor een goede samenwerking tussen Nederland en Vlaanderen. Zo kan ik me voorstellen dat men in Nederland geen zin meer heeft in een vierde verdieping van de Schelde na alle bakken met stront die men vanuit Vlaanderen over zich heen heeft gekregen.
Beste Spinoza, je overdrijft toch wel wat. Ik ben evenmin gelukkig met de (voor mij nog steeds niet logisch verklaarbare) negatieve houding van bepaalde Vlamingen tegenover Nederland. Maar, ik mag hopen dat je toch wel reeds zult gemerkt hebben dat die "Olland"-bashers zich meestal ook niet met Vlaanderen identificeren, maar wel met la Belgique. En dat zegt genoeg...Maar geloof me vrij, ondanks de baggerproblematiek, is het aantal Vlamingen dat positief denkt over Nederland flink aan het groeien. Ook al zal dit nu onmiddellijk door de beroepsbelgicisten op dit forum in alle talen ontkend worden.