Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Creativo
Vreemd, volgens mijn gegevens haalde deze "linkse VLD" bij de jongste verkiezingen 24,73 %, de hoogste score voor de liberale partij in Vlaanderen sinds de invoering van het algemeen stemrecht. Samengeteld met de percentages van de andere progressieve formaties, betekent dit dat "links" de verkiezingen van 2003 overtuigend gewonnen heeft in Vlaanderen. En ik die dacht dat Vlaanderen rechts was...
|
Wacht maar tot na de verkiezingen van 13 juni. Dan zullen we eens zien wat er van die 24,73% nog overblijft, als de VLD de rekening gepresenteerd krijgt voor het vreemdelingenstemrecht. De verkiezingsuitslag van 18 mei 2003 vertoont een grote gelijkenis met de verkiezingsuitslag in Nederland van mei 1998. Toen wonnen daar de PVDA en VVD na één paarse legislatuur ook spectaculair (o.m. ten koste van het linkse D'66), maar in mei 2002 zakten de paarse partijen als een pudding in elkaar. In tegenstelling tot in Nederland is het bij ons bijlange niet zeker dat paars het hier acht jaar zal uithouden. Binnen enkele weken zou het hier met paars wel eens afgelopen kunnen zijn.
|
Wishfull thinking...
Maar terzake, ik had ook liever een blauwzuiverder PVVV zien verdergaan...
maar ik ben een democraat en in een democratie haalt de meerderheid zijn gelijk...
ik heb me ook geërgerd aan wat sommige "aanwinsten" doen...
maar voor mij is belangrijk dat onder VLD impuls de laatste 5 jaar op de meeste gebieden er een serieuze vooruitgang is kunnen geboekt worden in ons land...
en geloof me vrij, neittegenstaande de wishfull thinking van sommigen, gaat dat dit jaar verder...
het VB is namelijk geen alternatief, want buiten een vier vijftal kopstukken is het een zelfde zootje als dat wat van Fortuyn zijn partij overblijft...