Los bericht bekijken
Oud 16 mei 2004, 12:31   #40
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dagallemaal
Je toont hier gewoon aan dat je niet weet wat zionisme is. en nog minder over de "oorspronkelijke bewoners"
Mja, dat beweer jij, gelieve me dan maar eens het tegendeel te bewijzen, in plaats van hier zinloze woorden te schrijven.

Het palestijns conflict ken ik uit het hoofd, en ik heb geen sympathie voor beiden. Ze zullen moeten samen zoeken naar een oplossing, en het geweld zal maar langzaam uitsterven.

Met Zionisme wordt de joods-nationale beweging bedoeld die als doel heeft de terugkeer van het joodse volk naar Zion, een heuvel met daarop gebouwd het Armeense en joodse kwartier van de stad Jeruzalem en pars pro toto het Heilige Land.
Het ontstaan van de term zionisme als zodanig werd in 1888 gelanceerd door Nathan Birnbaum in Wenen. Pas onder het leiderschap van Theodor Herzl werd het zionisme een geaccepteerde politieke term van de nationale beweging.

Wat zei u ook alweer? Wat is het verschil tussen het streven naar een joodse staat met het streven van de Hamas en de Moslimbroederschappen naar een islamitische staat?
Je kan het conflict wel uit je hoofd kennen, maar alles hangt ervan wat je daarin hebt laten steken Je spreekt jezelf al onmiddellijk tegen van religieus nationaal naar joods-nationaal en dit waar je zou moeten weten dat Herzl niet religieus was.

Verschil tussen joodse staat en Hamas? Als je het conflict zo goed kent dan ben ik verwonderd dat je dat nog niet weet. Ga gewoon eens het "charter" van Hamas nalezen
dagallemaal is offline   Met citaat antwoorden