Los bericht bekijken
Oud 25 maart 2010, 13:43   #72
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Ik zou alesinds niet staan mekkeren over een regionaal verschil in het vrijlaten van veroordeeld crapuul.

Ik zou eerder mijn pijlen verschieten om alle crapuul in de gevangenis te houden tot ze hun straf uitgezeten hebben.

Beter voor de maatschappij maar natuurlijk geen blokken op het comunautaire stokevuur. Als men al zover gaat in het nationalisme dat men gaat aanklagen dat er niet meer crapuul vrijgelaten wordt, dan is er toch een hoek af van die nationalisten, die in andere topics dan de pleitbezorgers zijn voor law and order, nultolerantie, strenge straffen en uitwijzing van misdadigers.

Wanneer gaan nationalisten eens leren konsekwent te zijn. Je kan niet scoren met alle thema' s en geloofwaardig blijven.
Maar dat wordt toch helemaal niet aangeklaagd?

Er wordt aangeklaagd dat er - op tot nu toe onverklaarde manier - méér Frans-taligen aan een bestraffing ontsnappen.

Het zou kunnen dat Frans-talige rechters ten onrechte méér mensen te zwaar bestraffen, en daarom het inwilligen van genadeverzoeken méér nodig is in Franstalig België.

Het zou ook kunnen dat de misdaden door Vlamingen begaan van ernstiger aard zijn, en dus moeilijker aanleiding kunnen geven tot het inwilligen van een genadeverzoek.

Het zou echter ook kunnen dat de koning vindt dat de Vlamingen voor lichtere feiten toch maar beter zwaarder bestraft worden, opdat ze het overtreden van de wet zouden afleren, terwijl hij er tegelijk van uitgaat dat het voor Frans-taligen toch verloren moeite is omdat die niet meer in staat zijn nog iets te leren.

...

We weten dat echter allemaal niet, en daarom is het nodig éérst een vergelijkend onderzoek uit te voeren, om antwoord te krijgen op volgende vragen:

- over wèlke dossiers gaat het?

- wèlke genadeverzoeken werden al dan niet ingewilligd?

Maar ook zonder dat onderzoek blijf ik ervan overtuigd dat we zonder koning beter af zullen zijn.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 25 maart 2010 om 13:44.
djimi is offline   Met citaat antwoorden