Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore
Natuurlijk vragen moslims, in hun onstuitbare veroveringsdrang, naar halal-vlees in eender welke voedingsketen, als ze met genoeg beginnen te zijn.
Dat is hun aard.
|
Als moslims halal vlees vragen, dan is dat omdat het consumenten zijn zoals alle anderen. Als bedrijven menen dat ze aan die vraag moeten beantwoorden, dan is dat een illustratie van hoe de zgn. vrije markt functioneert: ze menen meer winst te maken door het verkoop van halalvlees dan ander vlees. Zo gaat dat in het kapitalisme. Dat heeft niets met godsdienst te maken maar alles met het dogma van de winstmaximalisatie. Daar geldt geen moraal, alleen het gerinkel van de kassa.
Citaat:
Maar dat onze mensen zo snel hun kont draaien om deze kelensnijders hun idiote verlangens te geven, daar kan ik niet bij. Zij zijn het probleem van vandaag de dag.
|
1) Het zijn niet 'onze' mensen die hun kont draaien, het zijn de kapitalisten die de consument geven wat hij vraagt. Min of meer toch.
2) Moslims snijden doorgaans niet meer kelen door dan andere beenhouwers en slachthuizen. Het tegendeel is waar: er worden gigantisch veel meer dieren de keel overgesneden op niet-halal wijze.
3) De idee dat moslims vandaag hét probleem zijn, getuigt van totale blindheid voor de realiteit. De bankcrisis, de daaraan gerelateerde economische crisis, de werkloosheid, de globalisering, de delocalisatie van bedrijven, de voedselcrisis, de energiecrisis en de milieucrisis lijken me vele en vele malen ernstiger dan de verkoop van halalvlees of de beschikbaarheid van een stuk spek.
Citaat:
Ik vraag mij af wanneer de bom eens gaat barsten. Want dat is blijkbaar de enige manier om er een einde aan te maken.
|
Als u er per sé een einde aan wil maken, kan dat ook zonder dat de bom ontploft (een bom barst doorgaans niet). In Zwitserland is er bijvoorbeeld een euthansiekliniek voor mensen die er een einde aan willen maken.