Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje
Wel, ik ben iemand die alternatief leeft.
En ja, ik gebruik ook veel meer kruiden en natuurlijke geneesmiddelen dan kunstmatige farmaceutische geneesmiddelen.
En ja, in sommige gevallen gebruik ik zelf ook de overname van pijn en de zogezegde handoplegging. Maar dit gebeurd enkel bij kleine kinderen, omdat dit voor hen een deelname in de pijn is en het in de meeste gevallen over een denkbeeld gaat en niet over echte pijn.
Een volwassene die denkt dat pijn kan overgenomen worden door derde of door handoplegging kan weggenomen worden heeft een zeer groot probleem in zijn/haar kopje.
Hoewel de meeste pijnen inderdaad slechts denkbeeldige pijnen zijn en geen fysieke oorzaak hebben. En bij dergelijke pijnen helpt handoplegging inderdaad, maar het gaat dan dus over mensen die iets in hun kopje mankeren en niet over echte fysieke pijnen.
Een goed gesprek met deze mensen heeft hetzelfde effect.
Het is voor hen dat de placebo's worden gemaakt.
|
nou nou je zegt nogal wat!
1. Als pijn dus weggenomen wordt dan heeft iemand het aan zijn koppie?
leg dat toch eens uit.
2. Ik heb niet gezegd dat pijnen denkbeeldig zijn. Ik heb gezegd dat er achter de meeste pijnen of ziekten een gedachten of overtuiging ligt. Let op: ik geef mensen niet de schuld.
3. Een goed gesprek heeft hetzelfde effect? Dus als ik lig te creperen van de pijn dan ga ik praten met die gast?
4. placebo's worden speciaal gemaakt voor mensen met problemen in hun koppie? hm vreemd ik dacht dat dubbel blind onderzoeken etc de mensen
bij toeval aan een groep toebedeeld worden. Dus da's nogal vreemd wat je zegt.
5. Ik ken alternatieve technieken die mensen in enorm veel gevallen gebruikt hebben om pijnen te stoppen en nog veel meer.
Voor de meeste mensen zal deze techniek een brug te ver zijn, want je moet opp een aantal punten op je lichaam kloppen. bv plek op hoofd , plek op arm. etc. en dit heeft met accupuntuur te maken. Maar ja veel mensen , vooral de wetenschappertjes willen daqar toch niet aan. niet omdat het niet waar is, maar omdat het buiten hun wereldbeeld valt.