31 maart 2010, 10:07
|
|
Minister
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
Ja maar als Geert wilders een Joodse voorouder heeft en hij vakantiewerk ging doen in Israel toen hij jong was, dan is het ook niet zo verwonderlijk dat hij niet veel opheeft met moslims. Dat verklaart dus veel.
[...]
|
Dat hij in Israel zat verklaart veel? En wat verklaart het feit dan dat hij ook in Moslim landen is geweest? Zou daar die antipathie tegen het Mohammedanisme vandaan komen? Laat ik een citaat geven uit een interview:
Wat drijft Geert Wilders?
Citaat:
‘Ik ben van daaruit op vakantie gegaan naar Egypte en Turkije.
Later ging ik naar Syrië. En als fractiemedewerker en als Kamerlid, heb ik Irak en Iran bezocht. Oh, het is daar zo mooi! De Syrische streek Palmyra, tussen Damascus en Eufrates. Ken je dat? Daar heeft koningin Zenobia Caesar weerstaan door zelfmoord te plegen. Het is een streek met een rijjke geschiedenis, een rijke cultuur.’ ‘In Damascus ben ik voor het eerst in een moskee geweest. Toen ik naar buiten kwam, waren mijn schoenen gestolen. Dure Nikes, had ik natuurlijk ook nooit moeten laten staan. Ik ben op kousevoeten over de kiezels gelopen tot ik slippers kon kopen.
En nee, daar is niet mijn afkeer van de islam begonnen.’ ‘Sterker nog, hoe vaak ik in het Midden-Oosten niet in kleine dorpjes bij mensen thuis ben uitgenodigd. In de Sinaï-woestijn: ze hadden bijna niks, maar deelden het met mij. En Iran, wat een vriendelijke, mooie mensen wonen daar.’ Op enig moment moet weerzin tegen de islam het hebben gewonnen van liefde voor dat gebied. ‘Ik heb nog steeds alleen iets tegen de religie, niet tegen de mensen. Maar ik ontdekte dat een constante in die regio is dat het regime, de religie, de geestelijkheid van geen kanten deugen. Ik zag wat er gebeurde, ik zág de dreiging.’
|
|
|
|