Discussie: Waarom!?
Los bericht bekijken
Oud 1 april 2010, 15:50   #39
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Dat is ook schele zever.

Hernationaliseren van alles wat werd geliberaliseerd, uit de EU, het IMF en de WTO stappen, maatregelen om de greep van multinationals te stoppen, protectionisme voor onze landbouw en voedselproductie, een wettelijk kader creëren voor coöperatieven, een economie die stationair is in plaats van alsmaar te moeten 'groeien', , ...
Ik wil je daar voor een groot deel in volgen. (cfr. een beperking op de import van goedkope werkslaven, een sterke sociale zekerheid, betere openbare dienstverlening, een actief beleid om onze olieafhankelijkheid af te bouwen)

Die maatregelen om de greep van de multinationals te stoppen mag je mij eens verduidelijken.

Uit de Eu, imf en wto stappen zie ik niet zitten. Of ga je invoeren wat ze ons altijd verwijten: De muur?

Ik vraag mij trouwens af in hoeverre je met dit soort naar communisme ruikende systeem je niet gewoonweg alle innovativiteit uit je volk gaat zuigen. Je kunt er toch niet omheen dat de meerderheid der Vlamingen er waarschijnlijk voor gewonnen gaat zijn om zijn levensstandaard zoveel mogelijk te verbeteren?