Los bericht bekijken
Oud 3 april 2010, 07:22   #10
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
In principe ben ik het met je eens, roger. Wat in het Roergebied kan, moet bij ons ook kunnen. Een groot semi-verstedelijkt gebied, met grote verkeersstromen in alle richtingen, dat verdient gewoon een spoornetwerk dat quasi de klok rond werkt, met hogere frequenties dan dan vandaag het geval is.
Een echt metronetwerk zou ik er niet van maken, om de vijf of zelfs 10 minuten een trein is overkill op de meeste verbindingen, maar een minimum van elk halfuur, en op de belangrijkste assen om het kwartier, is gewoon onontbeerlijk. En dat tot minstens 1 uur 's nachts.
Omdat nieuwe spoorlijnen geld kosten, wil ik gerust op bepaalde assen voor snelbussen gaan.
je moet gewoon kleinere treinen schedulen, denk aan shuttles, dus aerodynamische wagons die aan hoge snelheid pendelen tussen de grote steden...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden