Los bericht bekijken
Oud 17 mei 2004, 11:09   #69
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Ik heb in mijn kennissenkring een geslaagd zakenman, wiens zoon sedert zijn 16de blowt.
De jongen is nu 20 en in niets meer geïntereseerd. Geen studies, geen sport, niets. Alleen fuiven met 'vrienden' en blowen. Slapen tot 16 uur of later en dan nacht door blowen.
Zijn kamer een smerige mesthoop. Wast zich niet meer, stinkt...

Men onderzoekt nu of men hem langs gerechterlijke weg kan aanpakken. Maar soft drukgs worden gedoogd nietwaar!
in gevallen van problematisch gebruik (lijkt me hier van toepassing) of overlast (die gast woont nog thuis?) kan en imo moet het gerecht ingrijpen.

Er wordt gewoonweg "laagste prioriteit" aan softdrug-delicten gegeven, da's nog iets anders dan een boterbriefje. Duidelijke wetgeving of richtlijnen zijn ver te zoeken hierin, tsja, waar hebben we dat nog gezien?

soit, de rechtbanken hebben zich wel met ernstiger feiten bezig te houden dan elke mens met een halve gram wiet op zak aanpakken, maar als uw kennis zijne zoon via gerecht ofzo op het rechtere pad wilt helpen, wens ik hem veel geluk en sterkte toe.

Mensen die om het even welk product om de verkeerde redenen gebruiken, moeyt je proberen te helpen. Meestal is er veel meer aan de hand dan enkel dat drugmisbruik...