Je kan wel realist zijn zonder rassist te moeten zijn.
Allez, neem je eerste vraag over de buren.
Ik heb graag "goede" buren: proper, niet te lawaaierig, niet opdringerig, wel sosiaal, samengevat: ze moeten goede vrienden kunnen worden ... bla bla ..
Als er dan een huis in je straat te koop staat, dan denk je: hoeveel kans is er dat het (even) goede buren worden als de vorige bewoners ... vb. als je daar achtereenvolgens kijklustigen ziet komen met de immo-verkoper:
- een gewoon koppel met twee kinderen, en een grootvader (de sponsor ??)
- een oudere man en een jongere vrouw die presies gekleed is als een prostitudinges
- een zwart koppel zonder kinderen
- een koppel waarschijnlijk Turks, met vijf kinderen
- weer een gewoon koppel, maar met een auto die dubbel zo duur is als dat eerste ..
't Zelfde voor je dochter: 't kan perfekt dat ze haar leven lang gelukkig zal zijn met een Marokkaan, of een Hollander, maar op dit ogenblik schat ik die kans net iets lager in dan met ene uit .. vul maar in.
|