Los bericht bekijken
Oud 4 april 2010, 09:46   #6
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Just dat betwijfel ik dus niet. Op grond van feiten en vandaag de herdenkingsdag van Zijn opstanding uit de dood.
Das het ultime bewijs dat Hij is Wie Hij beweerde te zijn.
Al die andere zogezegde messiaskes, Moke, Boeda, Chegevara, Mao enz wereld verlossers liggen zo dood als een pier in de grond.
Ze noemden zich verlossers van de mensheid en waren zelf niet in staat uit de greep van de dood te ontkomen, en daar moet ik dan vertrouwen in hebben? Moet ik zo iemand als vcerlosser geloven?
Dikke neus, a me hoele, mijn botte op zijn Gents.

Maar wat Jezus zei en deed is idd uniek en Zijn Opstanding is het bewijs dat Hij de ware echte Verlosser is, want de dood kon Hem niet in zijn greep houden.
Hij voorzegde het zelf: Breek deze tempel af en binnen drie dagen bouw ik hem weer op.
De joden dachten dat Hij over de Tempelgebouw sprak maar Hij bedoelde Zichzelf en zijn kruisdood. Hij sprak over zijn Lichaam als tempel van Gods Geest.
En deed Hij het? Ja
Hij gaf hiermee het feitelijke bewijs en zijn tegenstanders, de volksleiders konden er niks tegen inbrengen, dan enkel leugens om het niet te moeten toegeven.

Zalig Paasfeest. De Heer is waarlijk Opgestaan.
Dat is toch wat subjectieve bronnen, die minstens 40 jaar na zijn dood geschreven zijn, ons vertellen. De waarheid is: Wij weten niet of is opgestaan uit de dood, en ik ben er zelfs vrijwel zeker van dat dat nooit is gebeurd. Het is gewoon, wetenschappelijk gezien, niet mogelijk. Tenzij hij schijndood was. Een soort van coma.
Wat mij vooral opvalt is het feit dat jezus stierf en enkele uren, terwijl gekruisigden meestal enkele dagen erover deden om te stikken. Het duurt meestal zo lang, dat de romeinen uit "medeleven" hun benen braken zodat ze niet meer rechtop konden staan en ze sneller zouden stikken.