Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero
1) Een verschil in waarschijnlijkheid van een oorzakelijk verband in de relatie geestelijke stoornis en criminaliteit en de relatie huidskleur en criminaliteit lijkt mij evident. Maar dat mag u natuurlijk anders zien.
|
Ja, en er zijn zat mensen die stellen dat een oorzakelijk verband in de relatie tot Marokkaanse genen hebben en crimineel gedrag evident is. Dat is geen geldige reden om Marokkanen te gaan vervolgen om het Marokkaan zijn vind ik.
Waar is uw bewijs dat mensen met psychische problemen gevaarlijker zijn dan een ander mens die dezelfde misdaad heeft begaan?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero
2) Hier stelt u dat iemand die in een conflict zijn vrijheid verliest daardoor desperaat moet worden en moordlustig. Dat zal zeker wel eens voorkomen, maar dat leidt toch zelden tot de daad. U mag de schuld in dat geval bij de andere partij leggen, ik meen dat een onschuldig persoon met een goede moraal geen willekeurige en zinloze moord zal begaan. Dus ik kan de logica van uw stelling niet inzien.
|
U heeft gelijk dat een onschuldig persoon met een goede moraal ondanks deze preventieve 'misdaad' jegens hem of haar, desondanks toch respectvol zal blijven handelen. Maar na een paar maanden isoleercel, dwanginjecties en andere gruwelijkheden waaraan hij of zij zal worden onderworpen dan wordt zelfs de meest goedaardige persoon 'gevaarlijk'.
En het is natuurlijk in de praktijk ook niet zo simpel als ik het stel. Het gaat er om dat mensen worden vervolgd omdat ze "psychische problemen" hebben, en niet omdat ze een misdaad hebben begaan. En dat voor zo'n persoon dan in het heetst van de strijd, en wellicht met de kennis van wat hem zal worden aangedaan (wat ook inhoudt: totaal geen respect meer krijgen, van niemand niet), dat hij of zij dan logischerwijs bij de neiging om een misdaad te begaan, het
sneller ook daadwerkelijk zal begaan.