Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma
Juist ja ... da's de bedoeling ..
|
Dat is de bedoeling ja.
Citaat:
Toch wel funny hoe er telkens met twee maten en gewichten gewerkt wordt.
Economie hier houden is niet goe (omdat er dan geen woekerwinsten kan worden gemaakt) en economie naar lageloonlanden brengen of goedkope werkkrachten naar hier halen is ook nie goe want dan kost de sociale zekerheid veel te veel geld.
|
Ben je nu twee maten en gewichten aan het zoeken door de standpunten van twee verschillende partijen in één en dezelfde te gieten?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma
Oftewel ...
Toch wel funny hoe er telkens met twee maten en gewichten gewerkt wordt.
Geef toe ... de ideale situatie voor mensen zoals jij zou zijn:
Hier extreme lage lonen uitbetalen EN hier extreme hoge winsten boeken.
Dus ... huishuren van 1000 euro EN lonen van 400 euro per maand ... en als de mensen het niet kunnen betalen ... dan moeten ze maar lenen bij de bank en hoe ze het gaan terug betalen ... uw zorg niet.
Maar omdat dat niet mogelijk is ... lonen uitbetalen in landen waar alles een fractie van hier kost EN hier verkopen met extreme winsten.
|
Jij kan niet inschatten hoe mensen "zoals ik" zijn, niet in het minst omdat je geen flauw idee hebt wie ik concreet ben. Je sleurt er hier nu bijvoorbeeld maar huishuur bij en bombardeert me ook dadelijk tot huisjesmelker, terwijl ik daarover niet eens iets gezegd heb. Te moeilijk om op een degelijke manier argumenten te onderbouwen?
Maar als je het een plezier doet: ga gerust eens 900km verder kijken. Dat is Praag bijvoorbeeld nog maar, dus zo ver is dat niet, en kom nadien nog eens terug vertellen hoeveel goedkoper het leven daar wel niet is. Als je als ne grote hier mee wil komen praten, dan zou je op zijn minst het verschil mogen kennen tussen loonkost en nettoloon en dan zou je al langer doorhebben dat een derde van de loonkost niet betekent dat ze daar ook maar netto een derde van het geld overhouden.
En als je het nog een groter plezier doet; mensen als ik spelen in op de situatie in en gaan met de beschikbare resources op de meest efficiënte manier om (en dat is wat ik oorspronkelijk ook postte, maar dat is iets waar je om begrijpelijke reden in een grote boog omheen fietst). Als je dat niet kan en puur protectionistisch wil spelen, dan vraag je erom om met je kop tegen de muur te lopen.