Discussie: Rechtse groenen
Los bericht bekijken
Oud 17 mei 2004, 15:09   #11
Meineigen
Vreemdeling

Standaard

Geachte mevrouw Dua, het punt dat u netjes omzeilt is en blijft de aanwezigheid van vreemde elementen in ons milieu. De wetten van de natuur stellen dat vreemde elementen sowieso een dreiging zijn voor de natuur (nl een vreemd element in een biotoop zetten zorgt voor een ontregeling van een biotoop). Ook op menselijk niveau kan en moet dit punt worden doorgetrokken, want de mens is en blijft nog altijd een dier, zij het met minder instinct en meer intelligentie, maar wij zijn in se nog altijd dierlijk. De echte ecologist zal dus gedwongen zijn te zeggen: u hebt gelijk, deze vreemde elementen horen hier niet, en het meest milieuvriendelijke, en natuurbesparende zou dus zijn deze elementen terug in hun eigen natuurlijke biotoop te plaatsen.

Hier zit dan ook de leuke contradictie; indien u me ongelijk geeft valt u door de mand als ecologiste, en indien u me gelijk geeft valt u door de mand voor Groen!

maar het punt blijft dat ik gelijk heb. (ter referentie eens zoeken achter Goldsmith, die mens is de grondlegger van vele ecologische gedachten)
Meineigen is offline