Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kirie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vera Dua
Geachte,
Groen is er om verschillende redenen. Natuurlijk om onze aarde te bewaren en ze vooral koel te houden, tegen de opwarming in. Maar daarnaast is Groen! er ook om sociaal-economische redenen. Groen! wil graag een andere economie, geen doorholeconomie, maar een economie met duurzame jobs waar er tijd is om gezin, arbeid en vrije tijd te combineren. Dat dit een verhaal is waar niet alleen winst een rol speelt, breng met zich dat dit progressief is. Niet denken aan ik, hier, nu maar wel in termen van wij, ginder en morgen is het symbool van onze solidariteit met de wereld en met onze kleinkinderen.
|
Kunt u dan in uw ééntje die ganse economie die u ongewenst en ongeschikt acht omvormen tot een niet-doorholeconomie zoals u dat dan noemt ? U lijkt te zeggen de hele wereld aan te kunnen , om te vormen en is dat niet wat overdreven ? Of zonder meer een utopie ?
Met dank voor verheldering .
|
Waarom in haar eentje ?
Ik wil alvast hetzelfde, en willen wij niet allemaal een gezondere aardkloot voor "the generations to come?"
Elke beweging is toch ooit door één persoon bezield en verkondigd ?
Het begint bij onszelf hoor, en als iedereen zo denkt, dan volgt die wereld wel ! in mijn bescheiden mening