Los bericht bekijken
Oud 12 augustus 2002, 08:22   #10
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas De muynck
Ik wil nu zelf niet hautain klinken maar België heeft eigenlijk maar 3 grootsteden en dat zijn Brussel Antwerpen en Luik. Gent is niet meer dan een uit de hand gelopen provinciestadje.
Waarde Jonas De muynck.
Normaal gezien ken ik jou als een debater die graag zijn stellingen staaft met wetenschappelijk onderbouwde artikels, vooral wanneer jouw 'point' op het eerste gezicht nogal controversieel overkomt.
Dat je wat grootsteden betreft, volkomen uit de bocht gaat, zonder gehinderd te worden door enige realiteitszin, aangevuurd door een fikse portie uit de lucht gegerepen chauvinisme, wil ik je vergeven. Aardrijkskunde is duidelijk niet het vakgebied waar jij je beslagen op het gladde ijs begeeft!
Elk weldenkend mens, vlaming, waal, belg, europeeër, die naam waardig beseft toch dat er in ons landje slechts één metropool is. Slechts één bruisend bierparadijs. Eén spiritueel centrum dat een voorbeeld is en tot leringhe strekt voor het hele universum. Eén flitsende plaats, waar het kloppend hart van de jet-set resideert.
Moet ik echt nog de parel aan de belgische kroon vermelden? De plaats die alle andere gehuchten doet verbleken? 'The place to be', waar het immer goed toeven is?
Je snapt immers onderhand wel waar de lamp (dag en nacht) brandt:

DE KEIZERLIJKE STEDE TOT AALST