Alpina schreef:
Koning en kerk zijn moeilijk haalbaar, tenzij u pastoor wordt , maar kapitaal is haalbaar d.m.v het onderwijs dat er is voor iedereen. Het onderwijs dient dus niet om de heersende klasse te onderhouden maar het verschaft ook toegang tot die heersende klasse, theoretisch gezien dan toch.
Inderdaat theoretisch gezien is dat juist, maar de maatschappelijke context zorgt voor het tegendeel omdat het jeugdige volkje thuis de nodige aandacht mist loopt de olleiding vaak mis
Slechte ouders??? helemaal niet, ze hebben gewooe geen tijd over voor hun kinderen, ze moeten de economie doen draaien, werken, werken, werken soms om het hoofd boven water te houden, soms om een (in hun ogen) redelijke status te kunnen aanhouden, vaak omdat ze de keuze niet hebben, het is meedraaien op het werk of uit de boot vallen.
We kunnen de economische aspecten in onze samenleving niet als eerste prioriteit blijven zien zonder op vele andere vlakken daar de gevolgen van te ondervinden. Opvoeding en onderwijs hangen in de eerste plaats niet meer af van "de school" die nog slechts een minimale invloed heeft, en wiens invloed opzettelijk verminderd wordt. De jeugd laat zich in de eerste plaats leiden door de media en neemt het leven vaak heel gemakkelijk. Wij maken het hen gemakkelijk. Je hoeft als fietser, voetganger, niet op te letten, de bestuurder van een voertuig moet maar opletten. We durven ze niet leren omgaan met een verantwoorde dosis gevaar, ze zijn overbeschermd. Soms heel macho, en toch doetjes die bij het kleinste windje omwaaien en elk probleem in hun leven liefst uit de weg gaan, geen tijd om dat op te lossen, ik moet toch genieten.
Een beetje het tegengestelde van hun ouders die moeten werken en wroeten om "status" te verwerven en geen tijd maken of kunnen maken om te leven.
Het stabiliseerd zich wel, als we in de komende 20 jaar genoeg bergaf zijn gegaan zal ook de jeugd weer de noodzaak tot inzet zien.
Ondertussen hou je twee klassen over, een kleine top en een hele grote onderdrukte massa die je voortdurend wijst op al die democratische vrijheden die ze heeft, maar die je als politicus verder betuttelt? Straks zal wel een of andere groene of anders gekleurde mij in een wettetekstje komen vertellen wanneer ik, om welke door hem als zeer belangrijk beschouwde redenen, ik naar de plee mag.
En dan maar verwachten dat je op "hun" partij stemt, ze lopen over zoals het hun past, hebben geen overtuiging meer, spuien hopen onzin, doen gewichtige maar volslagen onzinnige voorstellen en trekken die weer in als de wind te hard gaat waaien. Daarom, en daarom alleen zal ik Vlaams Blok stemmen, niet omdat ik hen graag aan de macht zie, neen, HELEMAAL NIET, maar in een poging om ALLE anderen een duchtig af te straffen. Ik hoop dat velen er met mij zo over denken, want het loopt steeds meer de spuigaten uit. Alles wordt getollereerd, alles kan, het meest gortige eerst. DAARVOOR KIES IK NIET. Laat het dus maar eens kort en krachtig anarchistisch cru en hevig beven dit landje, daarna zullen de klassieke politiekers zich misschien eens ernstig gaan bezinnen.
|