Angst voor rellen Feyenoord - Ajax
Op 25 april strijden Feyenoord en Ajax in de Rotterdams Kuip om de KNVB-beker. Na eerdere rellen tussen de aanhangers van de clubs, werd besloten dat de clubs alleen nog voor thuispubliek zouden spelen. Burgemeester Aboutaleb van Rotterdam besliste dat Ajax-fans toch welkom waren bij de bekerfinale. Maar de KNVB waarschuwt dat kaarten voor de neutrale vakken bij hooligans terecht kunnen komen.
Op de website van de fanatieke Ajax-aanhang stond een afbeelding van het gebombardeerde Rotterdam met de teksten 'bloody sunday' en 'bommen op Rotterdam'. In de Rotterdamse gemeenteraad wordt met angst en beven uitgekeken naar de bekerfinale. Zeker nu ook is gebleken dat de wedstrijd niet verboden is voor de hooligans van de rellen op het strand van Hoek van Holland.
Deelt Johan Derksen, hoofdredacteur van Voetbal International de angst van voor rellen rond de bekerfinale?
http://pauwenwitteman.vara.nl/Archie...tml?&tx_ttnews[tt_news]=16419&tx_ttnews[backPid]=116&cHash=882fb29c0d

Die uitspraak lijkt letterlijk bewaarheid te worden.
Vroeger keek ik nog wel mee via TV met de twee zoons naar voetbal. Nu al jaaren niet meer.
Als ik live hoorde hoe het in andere landen gaat en hier in de Nederlanden kan het niet, wel schaf het af.
Wedstrijden zonder uit supporters of helemaal niet meer.
Als ik speler was stopte ik ermee als mijn beroep dit resultaat heeft. Dit is het niet waard.
Al die inzet en maatregelen van ons belastinggeld, weggegooid geld.
En ik maar bezuinigen thuis...GRRWWW