Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle
We kunnen de pensioenen al niet betalen, laat staan dat we en masse migranten kunnen importeren waarvan de helft in de werkloosheid belandt én die dan nog 'ns onderhouden ook.
|
We? Er is geen 'we' in de zin van het politieke. Er zijn alleen zij die het heersende politiek-economisch systeem beheersen ... en dan al de rest. Is het mogelijk binnen het huidige systeem? Misschien. Zijn 'de machthebbers' daarin geïnteresseerd? Absoluut niet.
Politieke infiltratie blijkt gefaald te hebben. De enige andere weg is om het politieke heen. En dat kost moeite, inderdaad.
Citaat:
Ik weet waar ge naartoe wilt denk ik, maar speel het maar 'ns klaar om mensen een goedkopere levensstijl aan te praten. Als je als alleenstaande 1200 euro per maand spendeert heet dat 'zuinig'. Ik moet er geen tekeningske bij maken dat er dan niet veel meer overschiet om anderen te helpen zeker?
|
Ja, ik weet het. Maar alles kost moeite. Wat wel duidelijk is, is dat als je het anders wilt, je het ook anders zal moeten aanpakken.
Citaat:
Waarom is dat absurd? Ooit de werkloosheidscijfers gezien van immigranten?
|
Omdat 'de machthebbers' er weinig aan hebben om hun slaven niet te laten werken voor hen, tenzij het niet anders kan. Die werkloosheidscijfers lijken mij meer een gevolg van hun onkunde of onverschilligheid dan opzettelijkheid.
Citaat:
Verbaast me dat gij dat hier zegt. Toch nooit genoeg aan arbeidskrachten, zelfs al zijn ze laaggeschoold? Enfin, volgens Mises en co natuurlijk.
|
Met alle respect, Pølle, maar nadat ge schreef dat het enige dat ge van de Oostenrijkse school gelezen had één hoofdstuk in één boek was en ge dat gebruikte om conclusies te trekken over een onderwerp waar dat hoofdstuk niet eens echt over ging, lijkt het mij weinig zinvol om daarover te discussieren.
Citaat:
Linksen? De Dewinters onder ons zeker.
|
Ik heb mij al genoeg geërgerd aan vakbonden die dergerlijke uitspraken maken hoor, al was het maar om de steun van 'autochtonen' mee te krijgen. Vandaar dat ik hen weinig respect toebedeel.
Citaat:
Nergens in mijn tekstje is geïmpliceerd dat het allemaal van bovenhand moet doorgedrukt worden he. Dat is net wat de crisis van links betekent. Er is nauwelijks een alternatief verhaal voor het alles-door-de-staat-laten-regelen. En het zal inderdaad wel zoiets zijn als gij hier schetst  .
|
Wel,
get going, he.