Los bericht bekijken
Oud 18 mei 2004, 13:59   #2
JPB
Vreemdeling

Standaard

Tinne Van der Straeten zou beter eerst goed nadenken vooraleer zij uitspraken doet over de invoering van het rekeningrijden voor de zogenaamde "milieuvervuilende"automobilisten.
Hierbij denk ik dan automatisch aan de reportage in de kranten bij de "voorzittersverkiezing" van Dirk Holemans bij het toenmalige "Agalev".
Daarin stond dat Dirk Holemans een "motorfreak" is.
Ook wist Tinne te vertellen dat Dirk toch zo "sexy" was als hij op zijn motor zat.
Met andere woorden: de gewone, werkende, belastingsbetalende burger mag niet naar zijn werk rijden met de wagen, of de kinderen naar school voeren, of een boodschap doen. Of ze moeten er zwaar voor betalen. Bovendien moeten ze plaats ruimen voor de groene Yuppies van 20,30, 40 jaar en nog wat overjaarse pubers van boven de vijftig met hun lawaaierige, vervuilende laagvliegende motoren.
Ik denk dat Groen nog hypokrieter is dan de toenmalige CVP.
Mijn voornaamste bedoeling is dat iedereen de zaken op een evenwichtige manier evalueert en niet vervalt in naïeve, onproductieve beeldenstormerij. Dit in het voordeel van ieder levend wezen, zowel mens of dier, die op onze planeet leeft.
JPB is offline